Nieuwe functionaliteit: drempel boekingen verlagen

Drempel van boekingen verlagen

Bij het boeken van reizen of het aanvragen van een offerte voorstel voor een reis wilt u potentiële klanten zo min mogelijk obstakels geven om een boeking te plaatsen of een aanvraag te doen. Onze ervaring is dat het in moeten vullen van (te) veel deelnemer gegevens vaak een obstakel kan vormen. Om deze reden hebben we een functionaliteit toegevoegd waarmee klanten bij een boeking slechts beperkte deelnemer gegevens hoeven in te vullen. Uiteraard kan bij een geplaatste boeking gecontroleerd worden of alle deelnemer gegevens reeds bekend zijn of dat er nog essentiële gegevens ontbreken, zodat deze in een latere fase opgevraagd kunnen worden.

Hoe werkt het

U kunt zelf kiezen welke velden bij een boeking of offerteaanvraag verplicht moeten worden ingevuld, welke optioneel en welke van de optionele velden zichtbaar zijn voor de klant. Welke velden verplicht of optioneel zijn kunnen verschillen en indien wenselijk per product worden bepaald.

Door alleen de op dat moment nodige gegevens te vragen aan de klant zal de drempel voor het daadwerkelijk aanvragen of boeken van een reis worden verlaagd. Hierdoor zullen klanten sneller en makkelijker overgaan tot actie.

Vervolgens moet er bepaald worden welke gegevens van de klant nodig zijn voor het definitief maken van de boeking of offerteaanvraag. Nadat de boeking of offerteaanvraag is voltooid ontvangt de klant dan een bevestiging per mail en de vraag om de ontbrekende gegevens aan te vullen.

Stappen:

- Bepalen welke velden verplicht moeten worden ingevuld, welke optioneel en welke van de optionele velden zichtbaar zijn voor de klant.
- Welke velden verplicht of optioneel zijn kunnen verschillen voor een offerteaanvraag en boeking en indien wenselijk per product worden bepaald.
- Bepalen welke gegevens van de klant nodig zijn voor het definitief maken van de boeking of offerteaanvraag.
- Nadat de boeking of offerteaanvraag is voltooid ontvangt de klant dan een bevestiging per mail en de vraag om de ontbrekende gegevens aan te vullen.
- Mocht u dat willen kunt u een mail ontvangen na een boeking of offerteaanvraag met welke gegevens nog ontbreken bij een boeking of offerteaanvraag.

Mocht u vragen hebben of interesse neem dan gerust contact op met Misja Roeleveld. Te bereiken op +31 (0)70 3076721 of stuur een e- mail naar misja@1tis.nl.

Nieuws

Release 1.74 – 26 september 2017
Op 26 september zal release 1.74 plaatsvinden. Hieronder een overzicht van alle updates en nieuwe mogelijkheden.

Boekingsvragen en documenten toevoegen op boeking inzien pagina
Op de boeking inzien pagina is het mogelijk gemaakt om boekingsvragen te stellen. Hiernaast is het mogelijk gemaakt documenten te uploaden vanaf deze pagina.

Vragenlijsten binnen enquêtes
Als een element twee keer op een boeking staat zal de enquêtevraag bij het element nog maar eenmalig gevraagd worden in de enquête....
Release 1.72 – 15 augustus 2017
Op 15 augustus zal release 1.72 plaatsvinden. Hieronder een overzicht van alle updates en nieuwe mogelijkheden.

Offerte reisprogramma
Er zijn verbeteringen toegepast aan het reisprogramma waardoor offertes met reisprogramma nog gemakkelijker aangemaakt en aangepast kunnen worden.

Vertrekdag en genereren reisduren
Het is mogelijk gemaakt naast aankomstdagen, vertrekdagen bij voorraaddata te configureren. Hiernaast is de mogelijkheid toegevoegd TRIP mogelijke duren te laten berekenen op basis van de opgevoerde aankomst- en vertrekdata. Hierdoor kunnen producten met wisselende aankomst- en vertrekdagen gemakkelijker...
Wilt u op de hoogte blijven van onze software en online marketing ontwikkelingen? Meld u dan nu aan voor onze nieuwsbrief