Klant & Boeking

Klant & boekingIn de module Klant & Boeking worden klantdossiers en boekingsdossiers onderhouden.

Het klantdossier bevat alle klant gerelateerde zaken, zoals het genereren van reisbescheiden, het registreren van brochureaanvragen en het onderhouden van eventuele klachten.

Het boekingsdossier bevat alle boekingsgegevens gerelateerde zaken, zoals het genereren van reisbescheiden, het wijzigen en aanmaken van een boeking en het bijhouden van facturen.

Aan een klantdossier kunnen één of meerdere boekingsdossiers gekoppeld worden. Het boekingsdossier bevat ondermeer: deelnemergegevens, producten, preferenties en interne memo’s. Tevens kan je facturen aanmaken en het plaatsen van relevante documenten in het boekingsdossier is ook geen probleem. Vanuit het boekingsdossier kan direct een boekingsaanvraag verstuurd worden naar gekoppelde leveranciers. Hier is het mogelijk om meerdere documenten gelijktijdig naar een leverancier te mailen.

Een krachtig instrument bij een efficiënte afhandeling van boekingen is het gebruik van boekingsacties. Reisbescheiden maken en enquêtes genereren na definitieve boeking zijn voorbeelden van deze acties. Uiteraard kunnen er lijsten uitgedraaid worden voor boekingsacties die in een bepaalde periode uitgevoerd dient te worden voor (een selectie van) geregistreerde boekingen.

Naast het boekings- en klantdossier kunnen er in de module Klant & Boeking ook boekingsstanden bekeken worden. Via deze standen kunnen voorraden en / of geboekte aantallen van losse producten en pakketreizen beheerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bijhouden van allotments.

Vanuit de lijst met alle geregistreerde boekingen kan eenvoudig een sheet opgevraagd worden t.b.v. de BTW afdracht. Hierop wordt van de geselecteerde boekingen per product de marge informatie weergegeven zoals de absolute marge, het BTW percentage en de af te dragen BTW over deze marge. Naast deze BTW sheet kunnen d.m.v. exportdefinities andere gewenste rapporten met boekingsgegevens uit het systeem gehaald worden.

In deze module is het tevens mogelijk om boekingen en deelnemers van boekingen in te delen. Denk hierbij bv. aan het indelen van deelnemers op een gewenste bus of accommodatie. Deze functionaliteit is vooral van toepassing voor reisorganisaties met bulkreizen, waarbij lijsten gemaakt moeten kunnen worden van bv. busvervoer naar de bestemming voor alle deelnemers.

Tenslotte kunnen ook wederverkopers worden opgegeven en commissiepercentages worden aangegeven. Boekingen op aan te geven reisaanbod wordt hier geadministreerd en toegankelijk gemaakt.

Nieuws

Uitbreiding klanten in de Belgische markt
Recent zijn wij een samenwerking aangegaan met de Belgische reisorganisatie Govaka.
Govaka is sterk in groepsreizen en al meer dan 25 jaar organiseren zij wandel, fiets, kampeer en cultuurreizen over de hele wereld.
De wensen die Govaka heeft, met betrekking tot het inrichten van de backoffice middels software, passen heel goed bij wat wij dagelijks leveren.
Wij kennen en herkennen de werkprocessen van Govaka en kunnen hier goed in de praktijk op inspelen.
Onze software levert rendement op
Onze klanten ervaren dagelijks dat het omarmen van goede software kostenbesparend werkt.
In de praktijk betekent dit namelijk:
Meer efficiëntie in de dagelijkse processen op de werkvloer
Geen dubbele administratie door het gebruik van meerdere systemen
Besparing in uren en geld
Beter inzicht door juiste managementrapportages

Graag geven wij een demo, om jou ook inzage te geven in onze software en wat het voor jouw organisatie kan betekenen.
Klik hier voor een demo aanvraag.
Wil je op de hoogte blijven van onze software en online marketing ontwikkelingen? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief