Verslag: cursussen aftersales & conversieoptimalisatie

Verslag: Cursussen aftersales & conversieoptimalisatie

Afgelopen maand hebben Monica Groeneveld (Projectleider / Accountmanager) en Joël Kingma (Frontend developer / Supervisor frontend) een aftersales cursus & conversie optimalisatie cursus verzorgd voor onze klanten.

Aftersales

Aftersales bestaat uit al het klantcontact dat na verkoop plaatsvindt. Een goede mogelijkheid daarvoor is het versturen van enquêtes. Binnen Trip bestaat de mogelijkheid om per reisonderdeel een beoordeling te vragen aan de klant in de vorm van een cijfer, eventueel met een toelichting. De vragenlijst wordt daardoor toegespitst op de specifieke reis van de klant. Het proces van verzenden en het tonen van reviews op de website kan volledig geautomatiseerd worden. Momenteel wordt gewerkt aan een uitbreiding van de enquêtemodule, waar we samen met de deelnemers over na hebben gedacht.

Ook is het mogelijk om binnen Trip klachten te registreren. Het dossier kan worden toegewezen aan een reiselement. De beantwoording kan ook direct vanuit Trip worden gedaan, zodat het dossier te allen tijden compleet is en alle correspondentie op een centrale plaats is terug te vinden.

Door: Monica Groeneveld

Conversie optiemalisatie

In een constant innoverende markt is het van belang om continu te innoveren en te optimaliseren. Vanuit die gedachte, om onze klanten beter te maken en te ondersteunen, is deze conversie optimalisatie cursus ontstaan. Het doel van de presentatie was het verhogen van kennis van onze klanten en hen bewust laten worden van alle mogelijkheden die er op dit gebied zijn.

Er was een leuke gevarieerde set aan klanten aanwezig: van verre rondreis maatwerkspecialisten tot georganiseerde busreisspecialisten. Door de proactieve houding van de aanwezige konden we vanuit verschillend perspectieven de discussie aangaan. Hierdoor konden we nog meer diepgang uit de presentatie halen.

Onder andere onderstaande onderwerpen hebben we de revue laten passeren, afgewisseld met praktijk opdrachten.

• Wat zijn de basis richtlijnen voor een website
• Wat zijn kwalitatief goede “call 2 actions”
• Hoe zorg je voor een hoog converterende funnel
• Hoe creëer je een landingspage met lage bounce
• Hoe kan je effectief schaarste creëren
• Waar moet een boekingsstraat aan voldoen
• Wat zijn verschillende strategieën per device

Door: Joël Kingma

Nieuws

Release 1.74 – 26 september 2017
Op 26 september zal release 1.74 plaatsvinden. Hieronder een overzicht van alle updates en nieuwe mogelijkheden.

Boekingsvragen en documenten toevoegen op boeking inzien pagina
Op de boeking inzien pagina is het mogelijk gemaakt om boekingsvragen te stellen. Hiernaast is het mogelijk gemaakt documenten te uploaden vanaf deze pagina.

Vragenlijsten binnen enquêtes
Als een element twee keer op een boeking staat zal de enquêtevraag bij het element nog maar eenmalig gevraagd worden in de enquête....
Release 1.72 – 15 augustus 2017
Op 15 augustus zal release 1.72 plaatsvinden. Hieronder een overzicht van alle updates en nieuwe mogelijkheden.

Offerte reisprogramma
Er zijn verbeteringen toegepast aan het reisprogramma waardoor offertes met reisprogramma nog gemakkelijker aangemaakt en aangepast kunnen worden.

Vertrekdag en genereren reisduren
Het is mogelijk gemaakt naast aankomstdagen, vertrekdagen bij voorraaddata te configureren. Hiernaast is de mogelijkheid toegevoegd TRIP mogelijke duren te laten berekenen op basis van de opgevoerde aankomst- en vertrekdata. Hierdoor kunnen producten met wisselende aankomst- en vertrekdagen gemakkelijker...
Wilt u op de hoogte blijven van onze software en online marketing ontwikkelingen? Meld u dan nu aan voor onze nieuwsbrief