Aanmelden webinar Prijsplannen

Het vertalen van de prijzen in een contract, naar de prijzen in het systeem, levert diverse uitdagingen op. Met name wanneer je met een minder eenvoudige prijsopbouw te maken hebt zoals in Amerika. Binnen de standaard prijsschema’s loop je tegen situaties aan waar de prijs niet accuraat voor berekend kan worden , omdat je met uitzonderingen en uiteenlopende soorten kostenopbouw bij bepaalde samenstellingen van het reisgezelschap te maken hebt.

Uiteraard wil je dat de prijzen op de website, zo dicht mogelijk in de buurt komen van de uiteindelijke prijzen. Dit in de combinaties van het aantal personen, de leeftijden van de personen, per groep personen, per periode, per duur of per dag en graag ook met specifieke actiekortingen en toeslagen.

De twee voornaamste methodes waarmee verkoopprijzen door GRIP kunnen worden berekend, zijn prijsschema’s en prijsplannen. Doordat er bij prijsschema’s steeds meer flexibiliteit werd gevraagd, is er een nieuwe methode in het leven geroepen; prijsplannen.

Nu is een overstap naar prijsplannen niet bij iedereen direct nodig, maar heeft het wel zijn voordelen ten opzichte van prijsschema’s.

Zo zijn er meer types van prijsplannen dan er van prijsschema’s zijn, omdat er met prijsplannen meer soorten prijsopbouw verwerkt kunnen worden en nauwkeuriger berekent kunnen worden. Daarnaast is het mogelijk om de berekening van de verkoopprijs in het keuzemenu op de website sneller te laten berekenen.

In dit webinar nemen we prijsplannen onder de loep, om jou een beeld te geven welke mogelijkheden er zijn en om je meer grip te geven op de prijzen op jouw website.