Klant Maaskant Reizen aan het woord
De klant aan het woord Richard Smits eigenaar / managing director van Maaskant Reizen.
'Met Maaskant Reizen bieden wij compleet verzorgde busreizen door Europa aan. Gecombineerd met leuke excursies en gezellige hotels. Wij willen busreizigers laten genieten van de prachtige natuur, cultuur, steden en dorpen in Europa op een manier zodat iedere minuut van de busreis wordt ervaren als een heerlijke vakantie.
Wij willen de beste kwaliteit tegen de beste prijs bieden en ons motto is Maaskant Reizen maakt er meer vakantie van!
De kwaliteit die wij leveren aan onze klanten, verwachten wij ook van onze samenwerkende partners.
Sinds 2017 werken wij dan ook naar volle tevredenheid met 1TIS samen. Voorafgaand werkten we met ACT en een aparte website-bouwer. ACT gebruikten we al sinds 1986 en de website is in 1996 live gegaan.
Op een gegeven moment heb je meer wensen met betrekking tot je softwareleverancier en toen zijn wij om ons heen gaan kijken en waren we zeer verrast naar de mogelijkheden die 1TIS met haar softwaresysteem GRIP kon bieden.
Met het busreizen product loop je tegen diverse operationele zaken aan, zoals het willen indelen van de bussen met vaste vooraf gereserveerde stoelen voor de passagiers. Lijsten van de busindeling voor de chauffeurs. De kamerlijsten voor de hotels. Alle wensen en diëten voorafgaand kenbaar maken aan de hoteliers. Met de software van 1TIS kan dit allemaal.
Voor Maaskant Reizen is het van belang dat je met de backoffice software een goede database met klantgegevens opbouwt en dat het systeem klantvriendelijk is in het dagelijks gebruik en dat het een logische indeling heeft.
De samenwerking met 1TIS en het backoffice systeem GRIP biedt ons een integrale oplossing. waarbij de backoffice en de website één geheel zijn. Dat wat je aanpast in je backoffice, staat direct online. Daarnaast is de stabiliteit die het systeem biedt, voor ons echt een enorme pre.
Toen we in 2017 de samenwerking zijn gestart, hebben we eerst gekeken wat we vanuit de oude opzet allemaal wilden meenemen naar de inrichting van onze nieuwe opzet. Dit proces van installeren en het opzetten van het nieuwe systeem is heel gestructureerd verlopen en ook steeds heel goed door de medewerkers van 1TIS begeleid.
Toen dit eenmaal goed stond en we met het systeem zijn gaan werken, is het een kwestie van in de praktijk de zaken bijhouden. En komen we er nu soms bijvoorbeeld niet uit, dan worden vragen of eventuele problemen snel opgelost.
De resultaten van goede backoffice software is dat het systeem een middel is om de doelen die we stellen te halen. Een systeem dat nagenoeg vlekkeloos werkt, is daar echt heel belangrijk in.
Het mooie van de software van 1TIS is, dat het is opgebouwd in modules met bijbehorende bouwstenen. Als klant stel je dus zelf je gewenste totaalpakket samen. Wij gebruiken GRIP Basis, GRIP Boeking voor de verwerking van alle boekingen. De module Productbeheer, de module Pakketreizen en de enquête tool om reviews te verzamelen bij onze klanten.
Ook is er de module managementinformatie, die wij veel gebruiken. Met deze module krijg je goed inzicht in al je managementinformatie rondom onder andere de boekingen, het boekings verloop, de bezettingsgraad van de reizen, de beschikbaarheid, de omzetten, de aanvragen.
Vanuit de managementinformatie zien wij trends tussen bijvoorbeeld de omzet en de aanvragen en hier proberen we vervolgens vanuit marketingacties weer op in te spelen.
Wij hebben vanuit de customer journey van onze klant onze backoffice software zoveel mogelijk geautomatiseerd. Zo is het betalingsproces geautomatiseerd, de voorbereidende informatie voorafgaand aan de reis, enquêtes, de welcome home e-mail. Dit is allemaal volledig ingericht en hier hoeft geen medewerker meer naar om te kijken. Het systeem verstuurt automatisch alles.
Ook richting onze toeleveranciers communiceren wij direct vanuit de backoffice software. Zo delen wij de actuele boeking standen, de kamerlijsten met de indelingen, de deelnemerslijsten, diverse bevestigingen.
Wat wij prettig vinden aan de samenwerking met 1TIS is dat er geen valse beloftes worden gedaan. Er is sprake van een no nonsense aanpak en zaken worden altijd snel opgelost. Voor ons een fijn bedrijf om mee samen te werken en die ook in staat is om in de toekomst nieuwe stappen te zetten.
Op dit moment missen wij niets in het systeem, maar op mijn verlanglijstje staan nog een paar zaken qua remarketing, die ik graag in de boekingsfunnel zou zien'.
'Met Maaskant Reizen bieden wij compleet verzorgde busreizen door Europa aan. Gecombineerd met leuke excursies en gezellige hotels. Wij willen busreizigers laten genieten van de prachtige natuur, cultuur, steden en dorpen in Europa op een manier zodat iedere minuut van de busreis wordt ervaren als een heerlijke vakantie.
Wij willen de beste kwaliteit tegen de beste prijs bieden en ons motto is Maaskant Reizen maakt er meer vakantie van!
De kwaliteit die wij leveren aan onze klanten, verwachten wij ook van onze samenwerkende partners.
Sinds 2017 werken wij dan ook naar volle tevredenheid met 1TIS samen. Voorafgaand werkten we met ACT en een aparte website-bouwer. ACT gebruikten we al sinds 1986 en de website is in 1996 live gegaan.
Op een gegeven moment heb je meer wensen met betrekking tot je softwareleverancier en toen zijn wij om ons heen gaan kijken en waren we zeer verrast naar de mogelijkheden die 1TIS met haar softwaresysteem GRIP kon bieden.
Met het busreizen product loop je tegen diverse operationele zaken aan, zoals het willen indelen van de bussen met vaste vooraf gereserveerde stoelen voor de passagiers. Lijsten van de busindeling voor de chauffeurs. De kamerlijsten voor de hotels. Alle wensen en diëten voorafgaand kenbaar maken aan de hoteliers. Met de software van 1TIS kan dit allemaal.
Voor Maaskant Reizen is het van belang dat je met de backoffice software een goede database met klantgegevens opbouwt en dat het systeem klantvriendelijk is in het dagelijks gebruik en dat het een logische indeling heeft.
De samenwerking met 1TIS en het backoffice systeem GRIP biedt ons een integrale oplossing. waarbij de backoffice en de website één geheel zijn. Dat wat je aanpast in je backoffice, staat direct online. Daarnaast is de stabiliteit die het systeem biedt, voor ons echt een enorme pre.
Toen we in 2017 de samenwerking zijn gestart, hebben we eerst gekeken wat we vanuit de oude opzet allemaal wilden meenemen naar de inrichting van onze nieuwe opzet. Dit proces van installeren en het opzetten van het nieuwe systeem is heel gestructureerd verlopen en ook steeds heel goed door de medewerkers van 1TIS begeleid.
Toen dit eenmaal goed stond en we met het systeem zijn gaan werken, is het een kwestie van in de praktijk de zaken bijhouden. En komen we er nu soms bijvoorbeeld niet uit, dan worden vragen of eventuele problemen snel opgelost.
De resultaten van goede backoffice software is dat het systeem een middel is om de doelen die we stellen te halen. Een systeem dat nagenoeg vlekkeloos werkt, is daar echt heel belangrijk in.
Het mooie van de software van 1TIS is, dat het is opgebouwd in modules met bijbehorende bouwstenen. Als klant stel je dus zelf je gewenste totaalpakket samen. Wij gebruiken GRIP Basis, GRIP Boeking voor de verwerking van alle boekingen. De module Productbeheer, de module Pakketreizen en de enquête tool om reviews te verzamelen bij onze klanten.
Ook is er de module managementinformatie, die wij veel gebruiken. Met deze module krijg je goed inzicht in al je managementinformatie rondom onder andere de boekingen, het boekings verloop, de bezettingsgraad van de reizen, de beschikbaarheid, de omzetten, de aanvragen.
Vanuit de managementinformatie zien wij trends tussen bijvoorbeeld de omzet en de aanvragen en hier proberen we vervolgens vanuit marketingacties weer op in te spelen.
Wij hebben vanuit de customer journey van onze klant onze backoffice software zoveel mogelijk geautomatiseerd. Zo is het betalingsproces geautomatiseerd, de voorbereidende informatie voorafgaand aan de reis, enquêtes, de welcome home e-mail. Dit is allemaal volledig ingericht en hier hoeft geen medewerker meer naar om te kijken. Het systeem verstuurt automatisch alles.
Ook richting onze toeleveranciers communiceren wij direct vanuit de backoffice software. Zo delen wij de actuele boeking standen, de kamerlijsten met de indelingen, de deelnemerslijsten, diverse bevestigingen.
Wat wij prettig vinden aan de samenwerking met 1TIS is dat er geen valse beloftes worden gedaan. Er is sprake van een no nonsense aanpak en zaken worden altijd snel opgelost. Voor ons een fijn bedrijf om mee samen te werken en die ook in staat is om in de toekomst nieuwe stappen te zetten.
Op dit moment missen wij niets in het systeem, maar op mijn verlanglijstje staan nog een paar zaken qua remarketing, die ik graag in de boekingsfunnel zou zien'.