Deze keer laten we Pieter Melieste, Manager bij ACSI Touroperating, aan het woord.

‘ACSI is specialist op het gebied van campingvakanties waarbij circa 350 inspecteurs jaarlijks campings bezoeken en content verzamelen. Met deze content produceren we internationaal campingboeken, campingapps, kortingskaarten en een campingmagazine. Daarnaast hebben we een reisorganisatie met eigen stacaravans en glampingtenten (SunLodge), een boekingsplatform (Suncamp) en ACSI Kampeerreizen waarbij klanten georganiseerd groepsreizen maken met een eigen camper of caravan.

Met ACSI Kampeerreizen, tevens bekend van het televisieprogramma ‘We zijn er bijna’ werken we sinds 2019 samen met 1tis. Omdat ik al een positieve ervaring had met 1TIS voordat ik bij ACSI startte in 2018, zijn we gaan samenwerken ACSI Kampeerreizen is binnen onze organisatie een relatief klein product waarbij we er bewust voor gekozen hebben de techniek uit te besteden in plaats van een eigen programma te bouwen of beter gezegd ons eigen programma verder te ontwikkelen.

Het werken met de backoffice software van 1TIS, genaamd GRIP, voelt als maatwerk terwijl het dit niet is. De lijnen zijn kort en er wordt proactief meegedacht. Dit bevalt ons uiteraard. Het grote pluspunt van GRIP is, dat het een totaalpakket is inclusief CMS en continu wordt doorontwikkeld.

Hierdoor biedt GRIP een oplossing voor een variëteit aan specialistische reisproducten. De meeste andere oplossingen zijn vooral gericht op vliegvakanties of liggen ver buiten de financiële mogelijkheden.

Het werken met GRIP heeft ons bedrijf zeker beïnvloed. Wij zitten alweer ver boven de pré Corona-omzetten en zien nog genoeg mogelijkheden om verder te groeien middels het verder uitbreiden op de Duitse markt en extra reisconcepten. Hiervoor hoeven we GRIP niet uit te dagen want GRIP faciliteert ook meerdere talen en beperkt zeker niet onze creativiteit.

Wij raden andere bedrijven aan om met GRIP te gaan werken, want  er zijn al te veel (reis)bedrijven in de problemen gekomen door de IT-uitgaven. Mede doordat je alles geheel op maat wilt hebben én wilt laten aansluiten op jouw eigen unieke processen. GRIP heeft bewezen voor een grote diversiteit aan reisproducten, een oplossing te bieden die hier voor 90 tot 95% op aansluit. Dan mag de keuze niet moeilijk zijn…

Wij gebruiken circa 60% van de functionaliteiten maar hebben ook niet alles nodig. Er zijn functionaliteiten die niet bij ons reisproduct gebruikt hoeven worden, maar geregeld worden er ook mooie nieuwe tools opgeleverd. Wij zijn bijvoorbeeld erg blij met de recent opgeleverde reisleider-tool zodat deze zelf inzicht heeft in de status van zijn te begeleiden reis’, aldus Pieter Melieste.