Klant aan het woord - AsiaDirect

Datum: 3 augustus 2023

Deze keer laten we onze klant AsiaDirect met eigenaar Roeland Wassink aan het woord.

“Wij zijn een Nederlandse reisorganisatie gevestigd in Zuidoost-Azië en daardoor dichtbij de bron: dat is AsiaDirect (https://www.asiadirect.nl/). Met plezier verzorgen wij al jarenlang de individuele rondreizen en bouwstenen van reisfanaten. Wij gaan geen uitdaging uit de weg en wij stellen graag jouw unieke droomreis samen. Als lokale organisatie kent AsiaDirect de situatie ter plaatse, waardoor de bezoeker de mooiste plekken ontdekt tegen een scherpe prijs. Alle rondreizen zijn op maat aanpasbaar. Met ruim 25 jaar ervaring, alle reisgaranties zoals ANVR, SGR en Calamiteitenfonds en duurzaam reizen hoog in het vaandel is AsiaDirect de ideale reisorganisatie voor iedereen die Zuidoost-Azië wil ontdekken. 

Wij hebben een divers aanbod van individuele rondreizen in Azië (o.a. Thailand, Vietnam, Indonesië, Cambodja, Sri Lanka, Laos en Maleisië) met verschillende thema's, zoals fietsen, jungle, natuur, strand, familie, hot-deals en wandelen.

Voordat we met 1TIS aan de slag gingen, gebruikten we vooral Excel. Dat is heel flexibel, maar ook tijdrovend en vooral heel foutgevoelig. Daarnaast gebruikten we een Thais backofficesysteem. Dat was vrij technisch, niet intuïtief en lastig te integreren met andere systemen. Met de groei die wij voor ogen hadden/hebben, zijn we op zoek gegaan naar 1 systeem dat zowel voor Amazing Asia Tours (de DMC in Thailand) als AsiaDirect (de Nederlands/Vlaamse reisorganisatie) te gebruiken is. Na wat zoek- en speurwerk kwamen we bij 1TIS terecht en na gesprekken met Rico zijn we aan de slag gegaan.

De samenwerking met 1TIS bevalt erg goed. We hebben regelmatig contact over verbeteringen in de software. Hiermee helpen wij elkaar: wij geven aan waar we tegen aan lopen/wat er beter kan en 1TIS analyseert of dit een verbetering is voor het generieke pakket en dus voor alle klanten.

Omdat wij zowel werken als DMC en ook een reisorganisatie zijn, zijn onze eisen soms wat anders dan andere organisaties. Door hier open over in gesprek te gaan, wordt het 1TIS systeem beter en is breder te gebruiken en kunnen wij onze werkzaamheden efficiënter doen.

Een aantal pluspunten van de software zijn, dat alle informatie in 1 systeem zit. Veel extra functionaliteiten zijn beschikbaar die we eenvoudig gaandeweg kunnen toevoegen, zoals integratie met verzekeringen en online boeking inzien pagina.  Er is een directe koppeling tussen onze DMC en onze reisorganisatie. Het systeem heeft zeer flexibele exportmogelijkheden in bijv. CSV en PDF.

Sinds we met 1TIS werken hebben we veel beter inzicht in de omzetten en de werkzaamheden die per boeking moeten gebeuren (actielijsten). Daarnaast hoeven onze reisspecialisten veel minder tijd te spenderen om reisprogramma’s te maken, waardoor ze meer tijd kunnen besteden aan de communicatie met de klant. Dit leidt tot meer boekingen en dus meer omzet. Tevens worden er minder fouten gemaakt, doordat er minder handmatig wordt gedaan. Ook dit leidt weer tot meer boekingen en dus meer omzet’.