Dit keer laten we onze klant Daan Blanket van Miradouro Travel aan het woord.

‘Als zelfstandig reisadviseur bied ik met Miradouro Travel volledig verzorgde, avontuurlijke reizen op maat naar de Azoren & Madeira aan. Twee eilandbestemmingen in de Atlantische Oceaan vol prachtige natuur & cultuur’, aldus Daan Blanket.

‘Verder kijken en nieuwe dingen ontdekken. Daar help ik reizigers maar al te graag bij. Ik ben voor mijn klanten op pad gegaan op de bestemmingen om de leukste authentieke ervaringen, kleinschalige verblijven en excursies in kleine- of zelfs privégezelschappen te selecteren. Persoonlijke service, volledig afgestemd op de wensen van de klant. Dat is wat je kan verwachten bij Miradouro Travel.

Vanuit een eerdere functie bij een touroperator was ik op de hoogte van de meerwaarde van een backoffice software systeem. Toen ik besloot mijn eigen bedrijf te starten, wist ik dat dit voor mij ook onmisbaar zou zijn. Als startende reisorganisatie ga je kijken naar functionaliteiten, maar natuurlijk is de prijs ook een belangrijke factor. 

Het systeem met bouwstenen van 1TIS sprak mij dan ook direct erg aan. Met de bouwstenen kon ik zelf de belangrijkste functionaliteiten voor het systeem kiezen om mee te starten en dus eigenlijk zelf de prijs van mijn pakket bepalen. De verkennende gesprekken ervaarde ik als zeer prettig, Er werd eerlijk gesproken over de mogelijkheden en goed meegedacht wat handig zou zijn voor mij als zelfstandig reisadviseur gericht op maatwerk reizen. De keuze voor 1TIS was daarom uiteindelijk snel gemaakt.

Ik ben dan ook zeer tevreden met de samenwerking met 1TIS. Het hele proces voor het inrichten van het systeem is erg soepel verlopen. Voor de projectleider die mij heeft begeleid tijdens de implementatie was geen enkele vraag te veel. Er werd uitgebreid de tijd genomen voor het doen van wijzigingen, een antwoord op elke vraag en waar nodig extra uitleg. 

Intussen heb ik het systeem nu vier maanden in gebruik. Alles werkt volgens verwachting en ik kan zelf goed mijn weg vinden binnen het systeem. Het is fijn dat er na afronding van de implementatie een servicedesk bereikbaar is voor algemene vragen en problemen.

Het grote pluspunt van het softwaresysteem GRIP zijn de bouwstenen. Het is heel fijn dat je zelf de bouwstenen voor het systeem kunt kiezen die voor het betreffende type reisorganisatie benodigd zijn in een bepaalde fase en dit in de toekomst verder uit kunt breiden met aanvullende bouwstenen.

Het systeem levert in de dagelijkse werkzaamheden veel tijdwinst en gemak op. Doordat alles, van e-mailen en het bijhouden van een takenlijst tot het maken van offertes en reisbescheiden, via GRIP kan houd je goed overzicht over de werkzaamheden. Naast e-mail templates kunnen alle standaard teksten voor offertes, facturen en reisbescheiden opgeslagen worden in het systeem waardoor je deze documenten na een offerteaanvraag of boeking eenvoudig kunt samenstellen.

Ik merk nu al dat GRIP snel wordt doorontwikkeld en dat er regelmatig nieuwe functionaliteiten bij komen. 1TIS lijkt mee te gaan met de laatste ontwikkelingen en daarmee erg toekomstbestendig te zijn. Zelf zie ik in de toekomst nog graag de mogelijkheid tot het toevoegen van (interactieve) routekaarten voor rondreizen in de offertes en reisbescheiden.

Veel van de bouwstenen die ik bij 1TIS heb afgenomen gebruik ik dagelijks. In de klanten- en leveranciers database sla ik alle gegevens zoals namen, e-mails, telefoonnummers etc. op. Dagelijks raadpleeg ik deze om te e-mailen, te bellen en bij offerteaanvragen nieuwe contacten aan te maken. Op basis van de offerteaanvragen maak ik offertes aan de hand van de reeds toegevoegde reiscontent. Daarnaast gebruik ik dagelijks de werklijst om taken in te plannen en bij te houden en e-mails af te handelen.

Ik raad andere bedrijven 1TIS aan, want het zelf kunnen kiezen van bouwstenen maakt GRIP geschikt voor zowel starters als zelfstandigen tot grote organisaties die al jaren bestaan. Daarnaast is GRIP ook zeker een aanrader vanwege de fijne service en ondersteuning vanuit 1TIS tijdens zowel de implementatie als het dagelijks gebruik daarna met de servicedesk en de volop beschikbare instructievideo’s.

GRIP draagt nu dan ook al ontzettend bij aan de efficiëntie van de werkprocessen en dat dit straks in combinatie met de uitstraling en mogelijkheden van de ontworpen documenten ongetwijfeld ook op een positieve manier gaat bijdragen aan het behalen van boekingen en omzet’, aldus Daan Blanket.

https://miradourotravel.nl/