Spauwen Travel is een samenwerking met 1TIS aangegaan
Datum: 25 april 2022
Onder de Spauwen Travel behoren de merknamen Spauwen Travel, Het Zuiden, Jacobs Reizen, De Limburger Reizen en Matchdayz. En middels deze merknamen worden er vlieg- en busreizen aangeboden.
Spauwen Travel had behoefte aan een backoffice systeem welke aansluit op de touroperating activiteiten. Tevens zochten zij een software partner waarbij je afneemt wat je daadwerkelijk nodig hebt.
Hierdoor viel de keuze al vrij snel op 1TIS. Gezien het feit dat het backoffice systeem modulair op te bouwen is; losse modules waar je uit kiest, met zelf te bepalen individuele bouwstenen.
‘Wij hebben gekozen voor 1TIS vanwege de combinatie tussen een webbased softwarepakket, waardoor onze werknemers overal en altijd snel kunnen werken én de mogelijkheid om de backoffice software te koppelen aan de diverse websites van onze reislabels. Hierdoor kunnen er door de klanten direct excursies en pakketten worden bijgeboekt met de juiste prijsstelling en beschikbaarheid. Dit werkt heel efficiënt.
Door de projectmatige aanpak verliep de implementatie snel én werden wensen of aanpassingen ook direct opgepakt.
Het is echt te merken dat 1TIS veel ervaring heeft met touroperators die groepsreizen organiseren. Onze verwachting is dan ook dat wij de komende jaren meer automatisering stappen gaan zetten en hierdoor nog meer optimalisatie in onze bedrijfsvoering gaan toepassen’, aldus Romain Spauwen, directeur van Spauwen Travel.
Rico van Loenen directeur / eigenaar 1TIS, ‘Steeds vaker krijgen wij van klanten terug, dat het zelf kunnen kiezen van jouw gewenste modules en bouwstenen, perfect aansluit bij de vooraf bepaalde wensen. Doordat je de modules afneemt, welke van toepassing zijn én deze ook daadwerkelijk in de dagelijkse praktijk gebruikt, bieden wij met ons systeem een passende oplossing voor de dagelijkse praktijk.
Bij het aanschaffen van bijvoorbeeld een wasmachine, heb je veel functionaliteiten waar je voor betaalt, maar in de praktijk gebruik je van de 20 functies er slechts 4. Daarom zijn wij een paar jaar geleden overgestapt naar het model, dat klanten zelf kiezen welke modules en bouwstenen zij nodig hebben en hiervoor betalen middels een maandelijkse licentie-fee.
Uiteraard kun je vervolgens het systeem uitbouwen en functionaliteiten uitbreiden, op het moment als je hier behoefte aan hebt. Dit is overigens ook wat we vaak in de praktijk zien; je start met een basis en als deze goed staat, wordt het systeem uitgebreid.
Uiteraard zijn wij blij met de samenwerking met Spauwen Travel en is het wederom mooi te ervaren dat wij als partners goed bij elkaar passen.’
In de Media: Travmagazine