CRM
De module CRM bestaat uit onderstaande bouwstenen;
Klanten
Met deze bouwsteen kun jij jouw klanten op dossierniveau registreren en hun naw-gegevens onderhouden. Er is een koppeling met een postcodetabel en er kunnen boekingen en offertes worden aangemaakt. Alle klantcommunicatie wordt hier vastgelegd en het is mogelijk om kenmerken van klanten toe te voegen en te koppelen aan de klant.
Wederverkopers
Met deze bouwsteen kun jij wederverkopers registreren en hun gegevens onderhouden. Deze wederverkopers zijn onder te verdelen in groepen. Alle communicatie met de wederverkoper wordt hier vastgelegd en ook de boekingen worden geregistreerd. Per wederverkoper worden de commissiepercentages vastgelegd.
Organisaties
Met deze bouwsteen kun jij organisaties registreren en alle bijbehorende gegevens per organisatie onderhouden. Ook kunnen er boekingen aan een organisatie worden toegevoegd en de kenmerken van alle salesactiviteiten. Alle communicatie met de organisatie wordt hier vastgelegd.
Leveranciers
Met deze bouwsteen kun jij leveranciers registreren en hun gegevens onderhouden. Ook kun je leveranciers koppelen aan contracten of reisonderdelen. Alle communicatie met de leverancier wordt hier vastgelegd.
Begeleiders
Met deze bouwsteen kun jij de begeleiders registreren en hun gegevens onderhouden. Ook kun je begeleiders koppelen aan reisdata. Alle communicatie met de begeleiders wordt hier vastgelegd.
CRM basis
Deze bouwsteen is de basis voor het CRM. Hiermee krijg je toegang tot het CRM Dashboard. Ook beheer je hiermee nationaliteiten en aanhefvormen,. Het inrichten van klant- en organisatieacties is hiermee mogelijk. Daarnaast is het mogelijk om te e-mailen.
Klant 360
Met de Klant 360 module komen er meer geavanceerde datapunten beschikbaar bij je klanten. Bijvoorbeeld het totaal aantal boekingen, totaal besteed en of het een nieuwe of terugkerende klant is. Ook krijg je inzicht in het sentiment van de klant met inzichten in hun NPS scores en de gemiddelde score van de reizen die ze gemaakt hebben. Ook zie je bij boekingen welke promoties er gebruikt zijn.
Deze gegevens zijn ook beschikbaar om je klanten- en boekingendatabase te filteren en te exporteren. Zo kan je snel doelgroepen selecteren en exporteren, voor gebruik in je e-mail- of CRM-systeem of bijvoorbeeld om te combineren met gegevens uit andere systemen of specifieke rapportages in Excel mee te maken. Deze gegevens komen ook beschikbaar in de managementrapportages in GRIP.
Deze gegevens zijn ook beschikbaar om je klanten- en boekingendatabase te filteren en te exporteren. Zo kan je snel doelgroepen selecteren en exporteren, voor gebruik in je e-mail- of CRM-systeem of bijvoorbeeld om te combineren met gegevens uit andere systemen of specifieke rapportages in Excel mee te maken. Deze gegevens komen ook beschikbaar in de managementrapportages in GRIP.
Inschrijvingen
Laat potentiële klanten niet lopen omdat een reis nog niet beschikbaar is, of volgend jaar pas weer. Zorg dat ze zich met hun emailadres inschrijven op de reis of startdatum, zodat je ze op het juiste moment kan attenderen op het feit dat hun reis (weer) beschikbaarheid heeft. Filter vervolgens de inschrijvingen die je wilt mailen en met 1 druk op de knop ontvangen ze een email met de door jou ingestelde communicatie en een link naar de reis waar ze zich voor aangemeld hadden.